sep

dinsdag 1 september 2015, 13:30 uur
mr. drs. A.E. den Hartog en mr. Sj.A. Rullmann
Bureau van de Orde

Wat maakt een pleidooi tot een sterk pleidooi? Wat maakt indruk op de rechter en wat zijn terugkerende valkuilen? In deze cursus worden concrete tips gegeven met betrekking tot de inhoud van het pleidooi en de presentatie daarvan. Dat betekent overigens niet dat het de bedoeling is alle advocaten in hetzelfde keurslijf te dwingen! Goed pleiten kan op vele manieren, de deelnemers wordt daarom geleerd hun sterke kanten uit te buiten en hoe zij eventueel zwakkere punten kunnen verbeteren.

De aanwezigheid van een rechter is een waardevolle element in de cursus. Waar is de rechter gevoelig voor tijdens het pleidooi, en waar verslapt de aandacht? Wat hoort de rechter als je spreekt? Welke vragen kun je als advocaat verwachten en hoe voorkom je een (onbedoelde) defensieve reactie?

De cursus wordt gegeven door mr. drs. A.E. den Hartog (voormalig advocaat, nu: journalist, presentator en docent) en mr. Sj.A. Rullmann (voormalig voorzitter team kort gedingzaken) en vindt plaats op het Bureau van de Orde van 13.30 tot 17.30 uur.